Atunci când deții o firmă, pretențiile în ceea ce privește creșterea, dezvoltarea ei și păstrarea reputației cresc destul de mult. Unul dintre aspectele pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vine vorba despre reputația firmei tale constă în respectarea cerințelor ESG, acronimul de la Environmental, Social, Governance.
Află cum poți să integrezi raportarea ESG în strategia companiei tale și cum te ajută această decizie de aliniere la cerințele moderne în ceea ce privește ecosistemul antreprenorial.
Înțelegerea nevoii de a efectua raportarea ESG și a utilității acesteia
Înainte de a lua orice decizie cu privire la raportarea ESG este important să înțelegi ce înseamnă sau ce presupune această strategie. De aceea este recomandat să lucrezi alături de o firmă care să se ocupe de partea de raportare esg și care să îți ofere indicații cu privire la aceste aspecte.
Raportarea ESG te ajută să îți păstrezi reputația firmei atunci când vine vorba despre cerințe moderne de administrare. La nivel de risk management este nevoie să te preocupe impactul companiei tale asupra mediului înconjurător, asupra mediului social și asupra felului în care sunt respectate cerințele și reglementările impuse de către organismele de verificare.
Raportarea ESG este utilă deoarece permite alinierea la o serie de cerințe valoroase în prezent, urmărite deopotrivă de către angajați, investitori sau parteneri de afaceri. Sunt urmărite aspecte care țin în general de modul în care firma ta tratează aspectele ce țin de mediul înconjurător sau de relațiile cu angajații, dar și de parteneriate și de relațiile cu instituțiile. Toate aceste detalii fac parte dintr-un adevărat ecosistem antreprenorial, iar fiecare firmă trebuie să aibă capacitatea de a respecta cât mai bine aceste reglementări.
La ce trebuie să fii atent atunci când vine vorba despre raportarea ESG?
Raportarea ESG se recomandă să fie făcută de către profesioniști, așadar ia în calcul parteneriatul cu o firmă specializată în acest domeniu. De asemenea, implică-te activ în managementul ESG pentru a putea implementa cu succes idei eficiente, care să ofere un plus de transparență firmei tale.
Ia în calcul faptul că fiecare dintre cele trei criterii sunt deosebit de importante în contextul menținerii firmei tale într-o zonă cât mai favorabilă pentru clienți, angajați și viitori investitori. Respectă cerințele legate de mediu și de impactul pe care îl au produsele tale asupra acestuia. Conformitatea cu declarațiile de producere, eventuale contracte de depozitare a deșeurilor sau chiar de eliminare a acestora sunt aspecte deosebit de importante în contextul ESG. Nu uita de utilizarea rațională a resurselor, deoarece aceste detalii constituie de multe ori probleme ce țin de transparența organizațiilor și implicit de felul în care acestea sunt văzute în mediul de afaceri.
Raportarea ESG devine astfel un aspect particular pe care trebuie să îl ai în vedere pentru compania ta, mai ales dacă vrei ca aceasta să aibă o reputație bună în fața clienților, angajaților și partenerilor cu care lucrezi. Lucrează și tu cu profesioniști în domeniu și alege ca firma ta să respecte condiționările lumii moderne și cerințele pentru un mediu mai echilibrat.