Puțină lume știe, însă temelia brandului Helios a fost pusă acum două decenii, in Baia Mare. BDM Grup Invest a fost inițial o companie de distribuție, dar o dată cu propunerea venită din partea unui colaborator de a comercializa profile de aluminiu grecești, marca Soulis, o nouă linie de business a prins viață. Pentru a coordona această activitate, acționarii grupului au ales un tânăr entuziast, care a venit ulterior și cu viziunea de a crea propria linie de producție de tâmplărie termoizolantă. Află mai multe la www.ferestrehelios.ro!
Sisteme de profile din PVC
Prima linie simplă de producție s-a numit Erik&Krauss, iar primul sistem de profile din PVC a fost de proveniență turcească. După doar câteva luni s-au schimbat furnizorii de profile și feronerie, începând colaborarea cu Spectus pe partea de profile PVC și Roto ca feronerie. La această primă linie de producție erau 12-15 de muncitori care lucrau în trei schimburi, în echipe de câte 5 oameni, iar fabricarea era de câteva zeci de produse pe săptămână.
Business-ul de tâmplărie a avut o creștere fulminantă, fapt pentru care, începând cu 2007, compania s-a orientat spre automatizare și colaborarea cu furnizori care erau lideri de piață la nivel mondial. Achiziția primului centru cu comandă numerică din Transilvania și introducerea ca materie primă a profilelor germane marca Profine au fost un punct de cotitură pentru Helios, aducând o creștere majoră a productivității și calității produsului Helios. Unii dintre primii clienți au fost parteneri locali din județele Maramureș și Satu-Mare, iar la început forța de vânzări directă era formată din doar 2 oameni. Departamentele de vânzări directe s-au extins ulterior în județele Maramureș, Cluj, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Satu-Mare, Suceava, Iași, Bihor – de asemenea, s-a început dezvoltarea unei rețele de parteneri în județele tocmai amintite (cu excepția Sălajului, Bihorului și a Sucevei). Ulterior, dezvoltarea rețelei de parteneri a rămas focus principal, iar rețeaua de vânzări directe s-a restrâns în proximitatea fabricii – Maramureș și Cluj.
În următorii ani, vânzările au crescut, mașinile de lipit crescând capacitatea de producție, iar extinderea Helios în județe precum Cluj-Napoca, Sălaj, Alba, Sibiu și Suceava a adus și mai multă vizibilitate mărcii. Gama de produse se extinde de la sisteme pe 70 și 76 la sisteme complexe placate cu aluminiu, sisteme pe 88. În 2016 se dezvoltă și o secție dedicată produselor de aluminiu.
Drumul nu a fost ușor, compania și-a creat propriile materiale de instruire a agenților de vânzări, materiale tehnice sau documentație de specialitate necesară producției și montajului.
Peste 250 de parteneri în România și 230 de alți colaboratori în Europa, în 20 de ani de activitate
Vânzarea către export a început în anii 2008-2009, pe piețele din Italia, Franța și Belgia. Acum, două departamente cu 15 persoane acoperă exclusiv vânzări în țări precum Italia, Franța, Belgia, Eleveția, Spania și Germania. Iar pe lângă persoanele aflate la fabrică, Helios are parteneriate cu agenți din Italia, Franța și Belgia, împreună cu care dezvoltă vânzările pe aceste piețe.
2024, în cifre
Azi, sunt 260 de angajați în Helios, compania producând lunar 7000 de ferestre, uși și culisante de diverse complexități, prin 5 linii de producție. Până acum, firma a produs peste 100.000 de uși și 700.000 ferestre, însumând 2 milioane de metri pătrați de tâmplărie!
Însă dincolo de numere și performanță, la Helios oamenii găsesc o mare familie care lucrează împreună pentru bunăstarea companiei și a fiecărui angajat.