Fata de corporațiile de amploare, care dispun de resurse generoase pentru a-și susține eforturile în marketing, contabilitate sau producție, întreprinderile de dimensiuni reduse se găsesc în bătălii multiple având la îndemână resurse limitate. Pe deasupra, clienții așteaptă o experiență superioară, indiferent de circumstanțe, căci pentru ei nu contează dacă achiziționează bunuri de la o afacere modestă sau una colosală.
În prezent toți sunt nevoiți să adopte tehnologia pentru a rămâne sincronizați cu evoluțiile socio-economice și astfel antreprenorii au oportunitatea de a folosi un spectru variat de aplicații și resurse online destinate să le simplifice viața și să optimizeze eficiența afacerilor lor. Iată ce aplicații sunt recomandate să folosești dacă ești un antreprenor mic, apropiat de tehnologie:
- Social media și website-uri gratuite
Nu mai este un secret faptul că este absolut necesar să devii prezent în social media pentru a oferi vizibilitate afacerii tale. Ai nevoie de conturi oficiale pentru afacere pe platforme de social media precum Facebook sau Instagram și neapărat Linkedin. Micii antreprenori au la dispozitie și o serie de platforme care pot fi utilizate sub formă de website, fără a necesita foarte multe cunoștințe de programare. Cu ajutorul profilului gratuit de companie de pe Google Business poți realiza un site pentru a interacționa mai ușor cu clienții în căutarea Google și pe Google Maps. Alte opțiuni pentru site-uri gratuite se pot găsi pe platformele Blogger sau WordPress.
2. Situația financiară
Banii și felul in care ei circula în afacerea ta este un aspect unde trebuie să acorzi atenție mereu, însă fără să fie necesar să fii un expert în domeniul financiar. Pentru a păstra evidența fluxului de încasări și plăți, realizarea rapoartelor contabile sau a facturilor, poți folosi aplicații precum Wallet, Wave sau Board care ajută firmele mici să înțeleagă ce sunt veniturile, cheltuielile, profitul și felul în care se pot optimiza anumite cheltuieli.
3. Prezentări online profesionale.
O prezentare realizată la un nivel profesionist o să te ajute să-ti vinzi produsul cu siguranță. Ideile bune se vând cu ajutorul prezentărilor corect realizate, cei care activează în industria de advertising cunosc acest aspect. O idee bună are nevoie de o expunere mai specială pentru a fi înțeleasă mai ușor de către un client sau un potențial partener. Pentru a explica mai ușor, integrând vizual câteva fotografii cu produse, schițând modificări sau notând mici mențiuni există câteva platforme ușor de utilizat precum Paper, Paste sau Canva.
Mediul actual de business ne forțează să fim cât mai eficienți și rapizi, indiferent de modelul de business pe care-l adoptăm. De aceea este necesar să folosim tehnologia în avantajul business-ului, mai ales dacă acest lucru ne face și viața mai ușoară.