Reguli dure pentru șoferi- Plată obligatorie în aceste cazuri
Într-o încercare de a descuraja șoferii care încalcă restricțiile de circulație pe drumurile temporar închise, Guvernul propune o modificare a legislației. Potrivit noilor prevederi, acești șoferi vor fi obligați să suporte costurile intervențiilor efectuate de autorități.
Modificarea legislației propusă de Executiv se referă la regimul drumurilor și are în vedere situațiile în care autoritățile restricționează circulația pe anumite tronsoane de drum temporar închise, cum ar fi în cazul căderilor de zăpadă, surpărilor sau căderii de arbori. De asemenea, aceste prevederi se aplică și în cazul în care pe respectivele drumuri circulă utilaje agabaritice.
Potrivit avocatnet.ro, șoferii care ignoră aceste restricții și provoacă accidente sau rămân blocați pe drumuri cu restricții vor fi obligați să acopere cheltuielile ocazionate de intervenția echipelor trimise să îi asiste.
Scopul acestei propuneri nu este doar de a încasa sume de bani de la șoferi, ci și de a descuraja astfel de comportamente. De asemenea, prin recuperarea costurilor intervenției, se urmărește reducerea unor cheltuieli care nu sunt incluse în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național.
În plus, documentul evidențiază intenția de a limita situațiile în care viața echipajelor de intervenție este pusă în pericol din cauza acțiunilor unor șoferi care nu respectă restricțiile de circulație pe anumite sectoare de drum. Astfel, șoferii care intră pe drumuri restricționate și provoacă accidente soldate cu pagube materiale vor fi obligați să plătească contravaloarea costurilor, fie ei sau asiguratorii lor, în termen de 15 zile de la primirea procesului-verbal.
Aceeași responsabilitate se aplică și șoferilor care cauzează accidente pe drumuri înzăpezite și pe care au circulat fără să respecte cerințele referitoare la anvelopele de iarnă.
Proiectul de ordonanță mai conține și o prevedere referitoare la gestionarea materialelor lemnoase rezultate din îndepărtarea arborilor căzuți de pe carosabil. Astfel, acestea vor fi depozitate într-un spațiu propriu, în siguranță, de către administratorul drumului. Dacă masa lemnoasă nu este revendicată în termen de 3 zile calendaristice de la înștiințarea deținătorului sau administratorului terenului/zonei forestiere, aceasta poate fi valorificată de către administratorul drumului fără a fi necesară o autorizare sau aprobare în acest sens.
Aceste propuneri legislative au ca scop îmbunătățirea siguranței rutiere și responsabilizarea șoferilor. Prin aplicarea unor sancțiuni financiare și obligarea la plata cheltuielilor intervenției, se speră că șoferii vor fi mai responsabili și vor respecta restricțiile de circulație pe drumurile temporar închise. Acest lucru va contribui la prevenirea accidentelor și la protejarea vieții echipajelor de intervenție, precum și la reducerea costurilor pentru întreținerea și reparațiile drumurilor de interes național.