Loredana Hatingher
Lucrez în marketing şi publicitate de peste 10 ani, dar prima mea meserie a fost de profesor pentru învăţământul primar şi preşcolar.
Interacţiunea cu cei mici m-a învăţat să fiu răbdătoare, blândă, dar fermă şi hotărâtă. Publicitatea mi-a arătat că nu există bariere pentru o comunicare eficientă şi puternică. Astfel, cele două domenii m-au format profesional, dar mai ales personal.
Iubirea pentru copii şi pasiunea pentru comunicare reprezintă baza pentru orice fac, dar în special pentru Baby Gift, business-ul meu antreprenorial.
Cum a început călătoria ta in calitate de antreprenor și ce te-a motivat să începi acest drum?
Povestea brandului Baby Gift este strâns legată de povestea familiei noastre, care a început cu un căţel năzdrăvan şi s-a desăvârşit cu o fetiţă minunată.
Dragostea pentru ea m-a ghidat natural spre a acţiona şi aşa s-a născut ideea acestui business pe îl creştem cu aceeaşi grijă şi implicare ca pe ea.
Ȋncă de când eram însărcinată, toţi apropiaţii ne întrebau ce cadouri să îi dăruiască celei mici, apoi şi eu am început să mă gândesc ce anume trebuie să cumpăr pentru ea, dar fără să fac risipă sau să omit ceva important. Au urmat multe luni de căutari continue, nenumărate întrebări, de griji şi încercări, de decizii care azi stau la baza conceptului de gift pe care l-am creat: un set complet, premium, de haine şi produse ajutătoare pentru un nou-născut şi familia lui.
Care a fost principala provocare pe care ai întâmpinat-o în dezvoltarea afacerii tale și cum ai depășit-o?
Cea mai mare provocare este ca ideea în care tu crezi, în care investeşti timp, energie şi bani, să nu fie bine comunicată către publicul ţintă sau să nu fie aproape de nevoile lui şi astfel să nu livreze. La fel de complicat este să alegi partenerii corecţi pentru fiecare dintre nevoile sau dorinţele tale.
Ce strategii și tactici de marketing consideri că au contribuit cel mai mult la creșterea afacerii tale?
Cel mai important pas este cercetarea de piaţă. Trebuie să îti dai timp pentru a identifica o idee care face diferenţa în piaţă, care satisface o nevoie a publicului sau expune un produs existent într-o manieră inedită şi utilă pentru target.
Apoi este nevoie de o strategie de business şi de una de comunicare. Chiar şi la un nivel rudimentar. Degeaba ai un produs bun, dacă nu ai un plan pe termen lung pentru el şi nu este comunicat eficent către public.
In tot acest timp ascultă feedbackul audienţei, al oamenilor care se pricep, apoi analizează şi implementează rapid ceea ce aduce un impact pozivit asupra afacerii tale.
Cum a evoluat viziunea ta asupra afacerii de-a lungul timpului și care sunt principalele provocări pe care le-ai depășit?
Provocator şi greu este tot ce se întâmplă în primul an de business. După acest an, dacă ai fost atent la contextul afacerii tale, îti cunoşti mai bine publicul, înţelegi mai bine piaţa în care activezi şi ai mai mult curaj în a lua decizii. Dar ai din ce în ce mai multe idei şi mai puțin timp, deci este nevoie de analiză, gândire lucidă şi de un pic de zvâc.
Legat de provocări, eu am decis să consider că orice eşec sau greutate este un pas înainte, o oportunitate de a face mai bine, diferit, de a învăţa şi de a o lua de la început.
Cum îți menții creativitatea și inovația în cadrul afacerii tale?
Creativitatea ţine de fiecare în parte, de pasiunea pe care o pui în afarecea ta, de energia pe care o ai. Și când simţi că nu mai ai, îţi cauţi resurse: în oameni, în studiu personal, în ce se petrece la nivel internaţional.
Inovaţia se traduce la noi în pachetele pe care le creăm pentru a ne extinde, în materiale, mixul de produse şi în utilitatea pe care o aducem cu toate cele de mai sus.
Cum gestionezi echilibrul între viața personală și responsabilitățile antreprenoriale solicitante?
La început nu era niciun echilibru şi asta nu ajută deloc pentru că nu ai randament nici în business, nici nu te bucuri din plin de cei dragi. Cu timpul am învăţat să acord atenţia necesară fiecarui plan, separându-le şi prioritizându-le pe rând.
Ce sfaturi ai oferi celor care doresc să-și înceapă propriul business?
Cred că mulţi oameni au idei faine de afaceri, dar nu le pornesc niciodată, cel mai frecvent din perspectiva financiară. Sfatul meu: ai o idee? Incepe să croşetezi la ea, pune totul pe hârtie şi începe. In pararel strânge şi nişte bani pentru că cel mai safe este să începi cu fonduri proprii (din ce strângi tu, de la familie, prieteni) sau să beneficiezi de suportul unui partener angel. Există mereu şi opţiunea unui împrumut bancar, dar asta pune adesea mai multă presiune asupra succesului afacerii şi profitului. Important este să începi cumva, de undeva, nu să amâni până ai mult sau destul.
Cum selectezi și motivezi o echipă talentată pentru a lucra alături de tine?
Chimia dintre noi este cel mai important considerent, apoi pasiunea şi determinarea.
Care a fost cel mai mândru moment în cariera ta de antreprenor până acum?
Emoţional, primul client care a primit pachetul şi m-a sunat să mă felicite pentru cum arată totul.
Business, faptul că am avut profit încă din primul an 😊
Ce resurse (cărți, cursuri, evenimente etc.) recomanzi pentru dezvoltarea continuă a unui antreprenor?
Orice ţine de domeniul în care se desfăşoară afacerea ta şi orice grup de prieteni, antreprenori, care sunt dispusi să te asculte şi să te ajute.
Cum faci față schimbărilor din piață și ce metode utilizezi pentru a te adapta la noile cerințe?
Cel mai important este să ai un început bun în afacere. Astfel, după ce am avut ideea de afacere am petrecut peste 1 an în analizei pieţei naţionale şi internaţionale. Am identificat cine este concurenţa, ce oferă, ce nu oferă şi care este raportul calitate preţ. Astfel am lansat un pachet premium cu produse pentru bebeluşi care se adresează apropiaţilor ce vor să facă un cadou proaspeţilor părinţi, un produs util, din materiale certificate, ce oferă o experienţa de unboxing inedită.
Pentru o afacere la început de drum, eu recomand o analiză la 3 luni. Asta nu înseamnă neapărat o schimbare, analiza poate doar să confime că ce faci este bine şi trebuie să continui sau că trebuie implementate modificări imediat.
Ce înseamnă pentru tine succesul și cum îl măsori în contextul afacerii tale?
Succesul este măsurat şi definit diferit pentru fiecare, dar dacă vorbim strict de o afacere, el înseamnă să primeşti recunoştinţă (emoţională şi financiară) pentru un job pe care îl practici cu pasiune.
Cum ai reușit să atragi și să-ti păstrezi clienții loiali?
Prin calitatea produselor şi respectarea promisiunii de brand.
Ce te motivează să continui să fii un antreprenor în ciuda provocărilor pe care le întâmpini?
Pentru mine, orice actiune creativă, de business sau distractivă este mai plăcută şi mai uşoară când ai un partener alături. In echipă, totul este mai uşor şi mai distractiv.
Comment on “Loredana Hatingher și un business dedicat familiei – Baby Gift”
Comments are closed.